tirsdag 2. juli 2013

Litt tanker om mat og vektøkning i Tyrkia.

Nå er det ikke mange dagene igjen før vi drar til Tyrkia og hotellet ozside.
Jeg gleder meg så ufattelig mye til sol, varme, kjærlighets tid og ikke minst bare oss to <3.
Men det er også en liten bekymring, og det er at vi for andre gang skal ha all inklusiv, første gangen gikk ikke så bra skjønner dere.
For jeg er veldig nysgjerrig på mat og vil teste alt som finnes, og når det da er all inklusiv som da har masse forskjellig må jeg også smake på alt, inkl disse små kakene som er til dessert.
Det sier seg jo selv at det ikke er så lurt med tanke på vekt og kropp, når vi da i tillegg måtte smake på så godt som alle drinkene som var der nede sist (drinker med alt for mye sukker) viste vekten 3 kilo opp når jeg kom hjem...

Denne gangen håper jeg at jeg har lært litt, jeg kommer jo fortsatt til å smake på mye, kose meg og ta en drink, men jeg trenger ikke drikke bare drinker, da en drink fort kan inneholde 3-400 kcal kontra en øl som inneholder 200.
Jeg kommer nok til å tenke mer salat kontra ris/poteter og pasta, jeg trenger ikke smake på alt av søtsaker når jeg kan velge frukt istede og jeg kan fint drikke sukkerfri brus eller vann til maten.
Det er små ting men det kan fort utgjøre mye.

Jeg har også fått løpe klokke fra sonic, så denne kommer til å bli flittig brukt som skrittteller når vi er ute å går.
For det blir mye turer på oss når vi er der nede, vi kjenner byen godt og vi gidder ikke bruke masse penger på buss og taxi når vi fint kan gå de 2 km det er ned til byen.
Og med masse gange, svømming og andre aktiviteter ;) så forbrenner man litt også.

Jeg håper hvertfall på å ikke gå opp så alt for mye den uken som kommer, selv om det sikkert blir litt kjenner jeg meg selv rett ;)

På tennerife var det masse slike små kaker, ingen av de var særlig gode men de måtte jo testes ut ;)

Det kjøttet som ligger her husker jeg at var kjempe godt, det gikk også i masse raspet gulrot der nede, men hva hjelper det når jeg hadde forskjellige sauser og dressinger.

Vi var ute å spiste biff en dag på tennerife, og den biffen var bare NYDELIG!

Frokosten den ene dagen, langt i fra det beste valget med både syltetøy, bacon, honning og ost.

Enda en av middagene, her kunne jeg droppet pomfritten.

Salat tallerken.

Enda litt mer mat.

I tyrkia fikk vi slike nan brød til forret hvor en vi spiste, DET gleder jeg meg til igjen <3

Tyrkia har også masse forskjellige salater til maten.
Mmm tyrkisk mat <3

Jeg tror det vil gå bra jeg om jeg bare er bevist.
Kan heller velge egg, skinke og grovt brød istede for syltetøy, honning, bacon, pannekaker osv.
Kan bruke salat som tilbehør til middagen.
Kan drikke øl istede for drinker, eller appelsinjuice og sprit istede for de værste kcal bombene.
Det er mye man kan gjøre, det handler bare om å være beviste..

Turen blir hvertfall flott, og jeg stor gleder meg!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)