onsdag 25. desember 2013

Vår julaften i tekst og bilder.

God jul alle sammen <3
Nå har roen senket seg for fult og ting er sånn tålig i orden etter i går.
Det ble en fantastisk jul selv om den startet litt dårlig.

Vi oppdaget nemlig at uværet som har vært de siste dagene har laget lekasje i det nye taket vi la i våres, så vi var veldig sikker på at det måtte rives og legges på nytt igjen.
Men vannet sluttet etter hvert å dryppe og skaden ble ikke så stor.

Nå er det bare noen timers jobb for min kjære i morgen for å tette midlertidig igjen før neste uvær kommer på Fredag.
Bilde: Ungene ble glade for hver sitt kamera fra bonus bestemor (min mamma) til jul
Ungene fikk kamera i gave av min mor, noe som falt i stor smak <3 

Dagen startet etter hvert med god frokost, før ungene åpnet sin første gave.
Markus fikk en bilbane og Birgit fikk lego, hun ble sittende å bygge i flere timer.

Alle gjestene bortsett fra Birgit, Pappa vinker fint i bakgrunnen <3 

Gjestene kom i halv 5 tiden og da var det siste innspurten med maten for min del, svoren ble sprø og pinnekjøttet ble perfekt.
Saus og tilbehør fikk jeg også masse skryt for (og hva er vel bedre enn å få masse skryt for mat du har laget i mange timer).

Det er så gøy når barna får kamera ;)

Så var det bare å rydde av bordet og la maten synke litt, før det var pakkeåpning.
Ungene fikk så utrolig mye fint, tror faktisk de fikk alt de ønsket seg og mer til.
Vi fikk mye til huset, voks duk, kake bærer, kake fat, pynt og gavekort.
Kjæresten fikk stormkjøkken av meg (litt med baktanke om at jeg skal kunne koke kaffe når vi er på fisketurer), united bok, baby foot og en redbull ;)

Pappa kom også i går og det var utrolig koselig, jeg satt flere ganger og var takknemlig for at jeg fikk enda en jul med han, formen var så som så og han hang ikke helt med, men han spiste godt og ble glad for pakkene han fikk.

 Bilde: Verdens beste kjæreste var lei av maset mitt om en kenwood. Nå skal det bakes fremover ❤️ verdens beste julegave
Jeg fikk verdens beste julegave av Tor Erik, nå har jeg ønsket meg en slik maskin i åresvis, og når jeg så denne på coop for noen mnd siden fikk jeg hvertfall lyst på.
Så nå var min kjære lei av maset tror jeg for denne pakken var den siste som ble pakket opp i går, og jeg går støtt og stadig bort for å stryke litt på den ;)
I morgen blir det litt kake baking og brødbaking tenker jeg, og i tiden som kommer blir det vel en god del brød også.
Jeg elsker jo å stå på kjøkkenet, men nå blir det enda gøyere, og jeg vet at vi to kommer til å bli veldig gode venner <3


Min vakre, flotte bonus datter har pyntet seg skikkelig i dag, med sminke og krøller <3





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)