mandag 30. desember 2013

2013 i bilder..

Tenk at 2013 snart er over og at vi går inn i et nytt år, et helt nytt år der man selv kan forme hver dag, hver mnd og bestemme mesteparten av hvordan ting skal bli.

Dette året har nok vært et av mine beste år noen gang, på mange måter.
Jeg har oppnådd så mye, opplevd så mye og utviklet meg så mye..

Et lite tilbakeblikk på 2013 ser slik ut.

Asti og Rasmus er blitt greie venner.

Jeg flyttet fra leiligheten min og inn til Tor Erik og barna i januar.

Ved er ikke bare noe du fyrer med, det er MYE jobb bak hver kubbe har jeg lært meg.

Skøyter og isfiske med barna ble det mye av vinteren 2013.

Isfiske <3

Det ble en kaaaald hyttetur i vinterferien 2013, med 5 minus inne i hytta var dyna god å ha..

Innsiden av hytta så slik ut.

Spill på hytteturen.


Jeg har blitt hektet på Iherb iløpet av 2013.


Et av de få bildene vi har av hele gjengen :)

Jeg har bakt mye,



VELDIG mye :)

Vi har pusset opp, stuen fikk nytt tak, spotter og nymalte vegger.

Peisen ble også malt hvit.

Det var kaos fra ende til annen, og det tok oss to uker med hard jobbing før det var klart.

Slik var det før, mørkt og trist..

Bare det å rive taket tok nesten en uke.




Men slik ble det til slutt, hvite vegger, hvit tak og spotter, vi er SÅ glade for at vi tok oss tid til å gjøre dette..

Den gamle tik veggen trengte ikke mindre enn 4 strøk maling før den ble hvit..

Her ser dere hvordan fargen var før og etter vi malte.

Litt av det nye taket og tik veggen har fått seg et strøk eller to.

Slik ble det når veggen og peisen ble ferdige, peisen var et mareritt å male men jeg angrer ikke nå..






Asti og laban (sønnen til asti) har kost seg masse i år, mange besøk her og hos mamma som eier laban <3

Det er så godt for meg å ha han i nærheten, det å se hvertfall en av 5 valper vokse opp er godt..

Vi har vært i tyrkia en gang til, i sommer var vi nok en gang i Side.

Vi var også på ferie i Danmark med ungene, akvariet ble besøkt og legoland, en flott og minnerik tur..








Jeg har kommet mye nærmere ungene dette året, og vi har knyttet et sterkt bånd.
Det å være stemor er ikke slik jeg trodde, det er mye mer krevende, gir mye mer tilbake og mye mer givende enn jeg kunne trodd.
Jeg elsker rollen jeg har, det å være en rollemodell for barna, 
Det å skulle være med å forme disse barna til ansvarsfulle voksende mennesker er en stor og viktig oppgave :)

Jeg har smilt mer enn på mange år<3

Jeg har jobbet på Feel i 4 mnd, to dager i uken.
Jeg fikk meg kaffemaskin <3 denne er flittig i bruk..
Lillebror ble konfirmant <3

Jeg hadde for første gang min egen grønnsakshage, med gulrot og sukkererter, og i 2014 blir det ENDA mer godt i hagen..
Innhøsting :)
Jeg har startet lesingen til teorien og veien mot lappen.
Jeg drømmer om å ha lappen før sommeren..
Vi fikk oss endelig en stasjonsvogn<3
Birgit fikk seg kanin til bursdagen, noe hun og Asti er veldig glade for :)


 
Enda mer oppussing, denne gangen sto skapet mitt for tur og gud så fint det ble...

4 strøk og masse irritasjon senere så det slik ut :)

Gangen står nå for tur, et strøk er ferdig men det mangler nok hvertfall 3 til, men det haster ikke, er et sånn "når vi har tid" prosjekt.





Vi har hatt noen flotte turer ute.

Så ble det jul <3 <3

Jeg fikk endelig en kenwood maskin som skal brukes til masse baking..
Ellers har 2013 vært et godt år, ja et fantastisk år på alle måter..
Nå gleder jeg meg til et nytt år som skal bli enda bedre enn 2013 ble..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ha en flott dag :)